Horaris : dilluns a dijous de 10.00 h. a 13.30 h. i de 15.00 h. a 20.30 h. Divendres de 10.00 h. a 14.00 h.
  Telefon : 937 236 612

Periodòncia

La periodòncia és l’especialitat de I‘odontologia que s’ocupa de les malalties que afecten al teixit que sustenta les dents. Aquestes es divideixen en dos grans grups: Gingivitis i periodontitis. Són molts els factors que provoquen les patologies periodontals o que les agreugen però un dels més importants és la placa dental i el “sarro” que en odontologia anomenem càlcul.

Per això a Blanc Dental tenim especial atenció en aquestes patologies perquè així com rarament provoquen dolor, a llarg termini poden provocar la pèrdua de totes o bona part de les peces dentals.

Gingivitis vol dir inflamació de les genives. És el primer signe que trobem aI començar a patir malalties periodentals. EI símptoma inequívoc de la gingivitis és el sagnat de les genives. En alguns casos pot provocar pèrdua de les papil·les interdentals. Aquesta patologia és freqüent en pacients joves i portadors de braquets en general.

Com sé si tinc gingivitis?

EI pacient amb gingivitis visualment  veu les seves genives inflamades, com si fossin més gruixudes i sovint sagnen al raspallar.

Com es tracta la gingivitis?

Generalment I ‘odontòleg en té prou realitzant una higiene dental i donant instruccions sobre hàbits d’higiene dental (tècnica de raspallat, ús de fil dental…). En alguns casos més greus pot ser necessari realitzar higienes més profundes.

La periodontitis és l’evolució de la gingivitis no tractada. En aquest cas, no només trobem inflamació de les genives sinó pèrdua de l’os que sustenta les dents. Si la patologia no es tracta a temps, pot acabar provocant pèrdua de peces. Sol ser freqüent en una franja d’edat entre els quaranta i vuitanta anys encara que podem trobar formes més virulentes en pacients joves.

Com sé si tinc periodontitis?

Sovint pel pacient és complicat valorar això, ja que en la major part de casos no hi ha dolor. El pacient pot notar sagnat gingival o veure exposició radicular (veure les peces més llargues). També és indicatiu de malaltia periodontal començar a veure’s espais entre dents on abans no existien. De la mateixa manera el mal alè, sovint prové de la placa dental acumulada i pot ser un símptoma de problemes periodontals.

Es pot tractar la periodontitis?

Com es tracta la periodontitis?

En funció de la gravetat de la malaltia hi ha diferents tractaments. En qualsevol cas la malaltia periodental és una malaltia crònica. Això vol dir que no n’hi ha prou amb un tractament de xoc sinó que cal fer un manteniment al llarg de tota la vida per evitar que reapareguin els símptomes.

Periodontitis lleus o moderades

Generalment en aquests casos és suficient eliminant el sarro de sobre i de sota la geniva realitzant cures (dividim la boca mentalment en quatre trossos i netegem un tros en cada sessió). Aquest tractament és totalment indolor.

Després d’aquesta fase s’han de realitzar controls totalment gratuïts per veure que la malaltia s’ha estabilitzat i no progressa.

Finalment cal fer cures o higienes en diferents intervals de temps per poder mantenir la salut bucal i evitar que es torni a acumular el sarro.

Periodontitis severes

Sovint quan la periodontitis és severa, la gravetat del procés no és igual en tota la boca. Vol dir que possiblement les peces amb major pèrdua d’os i gran mobilitat són peces que no es podran salvar. En el cas de la resta es realitza el tractament com en les periodontitis lleus i moderades i després es procedeix a la fase quirúrgica.

En la fase quirúrgica es pretén eliminar les bosses periodontals i accedir al fons de la bossa per eliminar tot el sarro així com aIlisar les arrels. En aquest cas, remodelem la geniva perquè el pacient es pugui raspallar correctament i mantenir la salut bucal. Després del tractament les peces es veuen lleugerament més llargues.